პიარ-სპეციალისტები, ეთიკა და პროპაგანდა

Posted: October 9, 2011 in Uncategorized
  • პიარ-სპეციალისტები, ეთიკა და პროპაგანდა

ჯონ როკფელერი ამბობდა:

“კომუნიკაციების ცოდნა არის უნარი, რომელიც

შეიძლება გაიყიდოს, როგორც ჩაი ან ყავა,

   მე მასში გადავიხდიდი უფრო მეტ ფულს,

 ვიდრე მსოფლიოს ნებისმიერ პროდუქტში”

საზოგადოების კეთილგანწყობა გვევლინება წინაპირობად თავისუფალი ბიზნესის არსებობისა ნებისმიერ დემოკრატიულ სახელმწიფოში.

XXI საუკუნე ინფორმაციული საუკუნეა. საზოგადოების ინფორმირებას დემოკრატიული მმართველობისათვის დიდი მნიშვნელობა ენიჭება. საზოგადოებრივი აზრის ფორმირება, გამჭვირვალობა და მომხმარებელზე ზრუნვა – ეს თანამედროვე საზოგადოებრივი ურთიერთობების აუცილებელი პირობაა. ადამიანები ურთიერთობენ ერთმანეთთან, ამყარებენ კონტაქტებს, ქმნიან ჯგუფებს, სახელისუფლებო და ბიზნეს სტრუქტურები ატარებენ თავიანთ კურსს, მაგრამ მათი საქმიანობა ვერ იქნება ეფექტური საზოგადოებრივი ურთიერთობების (პიარის) სტრატეგიისა და კომუნიკაციების მენეჯმენტის გარეშე….

კომუნიკაცია მიზნად ისახავს აზრებისა და ინფორმაციის  გაცვლას ურთიერთობების მოსაწესრიგებლად. მისი მიზნები

რა არის ეფექტური კომუნიკაცია?

კომუნიკაცი  ეტაპები...

 კომუნიკაციის პირდაპირი და ირიბი ფორმები...    

კომუნიკაციის ამერიკელი სპეციალისტები გვთავაზობენ ოპტიმალური კომუნიკაციის ათ პრინციპს

                                                                                /იხ. ვრცლად  ლექციის სრულ ვერსიაში/

საკვლევი (მოსაგროვებელი) ინფორმაციის  შიდა  და გარე ფაქტორები  

იარ სპეციალისტები კომპანიის მიზნების უკეთ შესასწავლად და სიტუაციური ანალიზის მოსამზადებლად  იყენებენ  კვლევის ისეთ  მეთოდებს, რომელსაც  SWOT  და PEST ანალიზები ეწოდებათ

რა თვისებები მოეთხოვება პიარ სპეციალისტს? 

პრაქტიკული  პიარის ერთერთმა ფუძემდებელმა, ედუარდ ბერნეიზმა ჩამოაყალიბა პიარ სპეციალისტისთვის აუცილებელი პირადი თვისებები

                                                                                  /იხ. ვრცლად  ლექციის სრულ ვერსიაში/

პიარ საქმიანობის განხორციელების ტიპიური მოდელი

პიარ პრაქტიკული საქმიანობა შეიძლება, დაიყოს სამ ძირითად მიმართულებად:

1.  კეთილგანწყობის მისაღწევად აუცილებელი ნაბიჯების გადადგმა

2.  ზრუნვა რეპუტაციის შესანარჩუნებლად

3.  შიდაორგანიზაციული ურთიერთკავშირი                                                                   

პიარის ტიპიური საქმიანობის განხორციელება შეიძლება, დაიყოს ოთხ განსხვავებულ, მაგრამ ურთიერთდაკავშირებულ ნაწილად

ხანდახან, ამ ნაწილებს ეძახიან რეის სისტემას. (“რეისმომდინარეობს ინგლისური სიტყვა RACE: Research კვლევა,  Actionმოქმედება, Communicationურთიერთობა, Evaluation შეფასება).

პიარ  განყოფილება, როგორც ორგანიზაციული ერთეულის სტრუქტურა და მისი ამოცანები

კომპანიის/ორგანიზაციის პიარ პროგრამის/სტრატეგიის შემუშავება და მისი განხორციელება

პიარ  განყოფილების საქმიანობა…

                                                                                 /იხ. ვრცლად  ლექციის სრულ ვერსიაში/

პიარის  ეთიკა…

პიარ პრაქტიკის პიონერები:  აივი ლი და ჯონ ჰილი ამტკიცებდნენ, რომ პიარ საქმიანობა უნდა იყოს ორგანიზაციის ერთგვარი “ეთიკური სინდისი”….

ხუთი პოზიტივი, რაც თან ახლავს პიარ პრაქტიკას სოციალური პასუხისმგებლობის თვალსაზრისით

სამი ნეგატივი, რაც თან ახლავს პიარ პრაქტიკას სოციალური უპასუხისმგებლობის თვალსაზრისით

ლიცენზირება

•     ედვარდ ბერნეიზი იყო პირველი, რომელმაც დააყენა საკითხი პიარ პრაქტიკოსების ლიცენზირების თაობაზე, რომ ამ დარგში არ ყოფილიყვნენ შემთხვევით მოხვედრილი ადამიანები.  ის თვლიდა, რომ დაუშვებელია ასეთი რამ, რადგან შედეგი  დაზარალებული საზოგადოებაა….

•     აშშ-ში, ეთიკის ძირითადი კოდექსი Public Relations Society of America-ს მიერ მიღებული იქნა 1954 წელს, რომელმაც განიცადა ცვლილებები 1959, 1963, 1977, 1983, 1988 და 2000 წლებში. ამ ორგანიზაციის წევრები ვალდებულები არიან, დაიცვან ეს კოდექსი და საკუთარი საქმინობა წარმართონ მისი პრინციპებიდან გამომდინარე. მისი დარღვევა არის წევრის უფლებამოსილების შეწყვეტის საბაბი….

                                                                                 /იხ. ვრცლად  ლექციის სრულ ვერსიაში/

კურსის მონაწილეებს, რომლებიც გაივლიან რეგისტრაციას,  სალექციო მასალების სრული ვერსია გაეგზავნებათ  პერსონალურად  ელექტრონულ მისამართზე..

                                                                                     /იხ.რეგისტრაცია  /

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s